top of page

ניהול מחסן ממוחשב: לתכנן, לייעל, להיות בשליטה

אם אתם מנהלים עסק אשר מוכר מוצר, בין אם מדובר בעסק גדול המוכר מגוון של מוצרים או בעסק קטן עם מוצר אחד או מעט מוצרים – ניהול מחסן ממוחשב הוא חלק קריטי מתהליך העבודה שלכם. קראו כאן: מהו מחסן ממוחשב? באילו סוגי עסקים תפגשו בו? ועד כמה הוא חיוני לעסק שלכם?

מהו מחסן ממוחשב?

בעבר, ניהול מחסן היה מתבצע באמצעות רישום פשוט בעט ובנייר וכלל ניירת רבה. כך היה מנוהל המלאי במפעלים או בעסקים יצרניים שונים, ללא תוכנה לניהול עסק אשר מבצעת גם ניהול מחסן ממוחשב. עם התפתחות הטכנולוגיה וכניסת העבודה הממוחשבת כמעט לכל תחום בחיינו, גם ניהול המחסן הפך להיות ממוחשב.

מחסן ממוחשב מחליף את הרישום באמצעות עט ונייר – הוא מרכז באופן ממוחשב את כל הפעילות הקשורה להזמנות, איחסון מלאי ותיעוד שלו במערכת.

ניהול מחסן ממוחשב מבוצע על ידי מנהל מקצועי אשר הוסמך לתפקיד על פי רוב באמצעות קורס ייעודי. המנהל הוא הגורם אשר אחראי לפיקוח על פעילות המחסן, הכוללת גם ניהול המלאי ותנועה של חומרים שונים וחפצים שונים. מנהל מחסן ממוחשב הוא איש מקצוע אשר מחויב לטפל בצורה מקצועית בזרימה נכונה של הנתונים ולנהל בצורה מיומנת ויעילה את הפן הלוגיסטי הזה של החברה.

תוכנה לניהול מחסנים – אופטימום פוינט

החשיבות של ניהול מחסן ממוחשב

מחסן ממוחשב הוא כיום חלק כמעט מכל תוכנה לניהול מפעלים. ניהול מחסן ממוחשב הוא הכרח במגוון של עסקים כמו מפעלים, אך לא רק בהם. מחסן ממוחשב מאפשר תיעוד של המלאי הקיים במחסן וכמו כן הוא מאפשר לצוות המחסן לנהל ביעילות את תכנון המלאים, ניהול הרכש ועוד.

ניהול מחסן ממוחשב קיים כאמור לא רק במפעלים אלא גם בתחום של ניהול סיטונאות. ניתן למצוא אותו גם במוסדות פרטיים או במוסדות ציבור, בעסקים המעניקים שירות מסוים או במוסדות קטנים וגם גדולים. מנהל המחסן הממוחשב יכול לעבוד לעתים באופן עצמאי, לבדו, אך הוא יכול גם לעבוד עם צוות של עובדים תחת ניהולו. הכל תלוי בהיקפו של העסק.

באמצעות הזנה וקבלה של מידע מדויק אודות המחסן, ניהול מחסן ממוחשב מייעל את העבודה ומאפשר לכל המחלקות השונות בעסק "לדבר" באותה שפה.

ניהול חכם של המלאי, באמצעות תוכנה לניהול סיטונאות לדוגמה, מאפשר להימנע מחוסרים צפויים, לתכנן קדימה בצורה קפדנית ומדויקת ולחסוך במשאבים רבים לעסק.


bottom of page